2009. június 2., kedd

A csíksomlyói búcsú


Most adódott rá alkalom, hogy elmenjek én is a csíksomlyói búcsúba. Bár nem vagyok katolikus, de akkora híre van ennek az eseménynek, és annyian mennek, szerintem felekezeti hovatartozás ellenére, hogy semmiféle teológiai vita nem jutott eszembe. Csak most, hogy írom az eseményket.
Valójában nem sok indíttatásom volt ellátogatni, bevallom őszintén. A búcsú előtt két nappal kaptam beutalót a reumatológiára, kaptam gyógyszert a fájdalmaimra... De aztán erőt vettem magamon, bevettem a csodaport, és edzőcipőt húztam. mindenki nagyon kíváncsi volt, még az ateista fiam is.
Szemerkélt az eső, de a kocsiút, ami odavezetett minket Bereckről Somlyóra, hát az még így is csodálatos volt.
Fotók itt.

Innen is elkéstünk- immár az egész baráti társaság, aki együtt volt- ez volt a következménye az előző esti vacsinak, bulinak...
Annyit hallottam a mise szövegéből, hogy a 2004-ben történt népszavazás eredményét nagyon a szívükön viselik az ottani magyarok, nagyon fáj nekik még most is. Szerintem joggal. Nem is értem, hogy sok magyarországi miért nem törődik a történelmével? A mi ismerőseink jobban ismerik a magyar történelmet, mint én. Jobban számon tartják, családfákat kutatnak, emlékműveket ápolnak. Nem úgy, mint itt a koszorúzás, hogy a jó nép kordonnal el van zárva, hanem őszinte tisztelettel, semmi pénzért cserébe, valódi belső meggyőződésből.

Szóval, ezeken az élményeimen túl a 10 km-es gyaloglás után gazdagabb lettem 4 vízhólyaggal, és egy kiadós izomlázzal. A többi napon, aki mozdulni látott, azt hihette, hogy mozgáskorlátozott vagyok- lépni alig tudtam. A többi, enyhe kis könnyű kirándulást már papucsban tettem meg, mert semmi más nem jött fel a lábamra.
Visszafelé mindenki bőrig ázott- legalábbis akiket én ismerek. :)

Senki ne higgye, hogy ha kiskorában a gyerek táborokba jár és osztálykirándulásra, vagy albérletben lakik, vagy kollágiumban, akkor azzal együtt megtanulja, hogy egy utazásra mit kell magával vinni. Nálunk itthon maradt fogkefe, hajkefe, tusfürdő, + nadrág, kabát... Igaz, csak egyszer mondtam el, mert éppen légcső hurutom volt, így nem voltam a csúcson én sem. Na de hogy is néz az ki, amikor 16 és 20 éves lányokat ellenőriz az ember?

Amúgy állítólag kb. 500 ezer ember vett részt a búcsún. parkolni Csíkszereda központjában tudtunk, onnan jó 5 km-t kellett gyalogolni, mert lezárták az utakat. (Direkt erre az eseményre cseréltettem ki a kipufogó csövet a kocsin, hogy lehessen újra hegesztgetni. :) )

Nem is tudom, hogy lehetne azt az élményt visszaadni, amikor az ember 500 ezer embert lát együtt, békességben. A legjobb, ha kipróbáljátok.






0 megjegyzés:

Grün und elegant auf DaWanda
Mini_logo

Entdeckt auf DaWanda

Von: granatalma

Grün und elegant

DaWanda Shop-Widget
Related Posts with Thumbnails

Followers

Labels

ablakképek (1) adventi (1) ajándék (15) alkotás (1) angyalkák (5) anyagok (3) anyukám (3) applikáció (3) apróságok (13) asztalterítő (1) babajáték (2) barátság (4) barna (2) bartell (1) basanadrág (2) blúz (1) címke (1) csak úgy (10) csere-bere (1) csíksomlyó (1) dekoráció (3) díszítés (1) dühöngés (4) édesség (1) egérke (1) egész ruha (6) egészségünk (10) ékszer (2) ékszerek (5) eladó (1) eladó textilek (2) elköltöztem (1) élmények (1) emlékek (1) emlékezés (1) érdekességek (2) erdélyi kirándulás (4) események (13) esküvő (2) eszközök (2) etsy (2) éves terv (1) ezmegaz (1) fali tároló (1) faliképek (4) faliszőnyeg (5) fárasztó (1) festés (2) figurák (1) film (4) fogyókúra (1) foltvarrás (139) fonalak (1) fotók (2) függöny (3) függőségek (1) gerinctorna (2) gondolatok (26) gyerekdolog (15) gyerekeknek (5) gyerekrajz (2) gyerekruha (1) gyöngyök (3) gyümölcskenyér (1) házi áldás (4) helyipénzek (1) hétköznapok (1) hímzés (1) hitelek (1) hittan (4) horgolás (13) humor (10) húsvét (4) húsvéti (1) illusztráció (1) indiai anyagok (2) influenza (1) internet (1) japán táska (8) játék (21) jelképek (6) kacagva angolul (1) kalandok (3) kámzsa (1) karácsonyi (26) kék (1) kék ruha (2) kelta technika (1) kert (2) kiállítás (6) kifesthető (3) Kipécézve (1) kirándulás (7) kitűzők (3) könyv (1) környezet- és varróbarát bevásárlótáska (3) környezetbarát megoldás (1) kötés (33) közérdekű (3) kreatív (4) kutya (1) lakberendezes (1) lakberendezés (2) macska (4) macskaszemes (1) mandala (3) maradék felhasználása (1) mesés blog (1) mikulás (1) motívumok (6) munkafolyamat (17) narancsos (2) német (3) népművészet (9) neszeszerek (13) női dolgok (1) női felső (1) nyári (1) nyárias (1) nyelvtanulás (2) nyereményjáték (1) okos válasz- szép ajándék (1) online oktatás (1) online tanterem (1) otthon (3) ötletek (7) P.I.F. (1) pályázat (1) papírmunka (3) parna (1) párna (8) párnák (16) pasis anyagok (3) patchwork (1) pénztárcák (3) pénzügyek (5) perzsa minta (2) PPO (1) procionos festés (3) rajz (6) receptek (21) régiség (2) rendezvény (1) rendezvények (1) retro (1) romantikus (1) rózsa (1) rózsás (1) rózsaszín (1) ruha (3) ruhadíszítés (4) sablon (4) sapka (2) selyemfestes (3) selyemfestés (25) selyemkendő (3) shabby chick (1) sorsolás (1) sport (2) stílus tanácsadás (1) sütemény (1) szabad gépi tűzés (17) szabadkaros tűzés (5) szabás-varrás (2) számláló (1) szecesszió (1) szeminol-technika (1) szerelem (1) színezhető (1) szív (1) szökőkút (1) szüret (1) szütyő (1) takaró (11) tartók (6) táska (78) táska foltvarrás (2) táskák (59) tavaszi (3) tavaszi dekoráció (1) tél (3) templom (1) tények (1) tervek 2009 -re (1) testtáska (2) textilfestés (3) textilművészet (1) történet (13) tulipános (1) tunika (1) új honlap (1) újrahasznosítás (2) usb-re csatlakoztatható pohármelegítő (1) ügyek-bajok (4) vállon átvetős (2) varrás (9) vásár (7) védekezés az influenza ellen (5) vicces (53) vidám (1) virág motívumok (2) virágok (2) virágos (2) viselet (2) webkamera (1) zöldes (1)